• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 9 تیر 1400
کد مطلب : 134634
+
-

کیوسک/ روزنامه تایمز [انگلیس]/ انگلیس استفاده دانش‌آموزان از موبایل را ممنوع می‌کند


همزمان با بازگشایی مدارس در انگلیس، دولت این کشور اعلام کرده که دانش‌آموزان حق ندارند همراه خود تلفن همراه داشته باشند. مسئولان آموزشی، دلیل این تصمیم را عدم‌تمرکز دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اعلام کرده‌اند. با توجه به فراگیر‌شدن استفاده از موبایل و تبلت از سوی دانش‌آموزان برای ‌‌حضور در کلاس‌های مجازی، اکنون ممنوعیت آنها چالشی بزرگ پیش روی مدیران مدارس است.

روزنامه واشنگتن‌پست [آمریکا]
بی‌خانمانی در برزیل


همزمان با تشدید بحران کرونا در برزیل، وضعیت معیشتی و درآمدی مردم نیز به‌شدت آسیب دیده؛ شرایطی که به بی‌خانمان‌شدن عده زیادی از مردم منجر شده است. حقوق یک کارگر ساده به 240دلار در‌ ماه رسیده و این مبلغ کفاف هزینه‌های بالای زندگی را نمی‌دهد. این شرایط باعث افزایش تمایل اقشار ضعیف به خروج از خانه‌ها در شهرهای بزرگ و زندگی در چادر در اطراف شهرها شده است. برزیل با بیش از 18میلیون مبتلا به کرونا، در رده سوم جهان قرار دارد.

روزنامه الاخبار [لبنان]
حکومت جاسوس‌ها در رام‌الله


رویارویی شدید معترضان فلسطینی با نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان در رام‌الله طی روزهای گذشته خبرساز شده است. شهروندان فلسطینی معتقدند تشکیلات خودگردان نه‌تنها به وظیفه خود برای حمایت از آنها در برابر اسرائیل عمل نمی‌کند بلکه به عاملی برای سرکوب بیشتر فلسطینیان تبدیل شده است. روزنامه الاخبار در گزارش خود از تشکیلات خودگردان به عنوان جاسوس‌ها نام برده است.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید